Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Więcej informacji znajdziesz w naszej polityce cookies.

Multimedialna kampania reklamowa BMW serii 3

Opis projektu

Kampania składała się z dwóch etapów. Pierwszy z nich – przedpremierowy, tj. obejmujący okres przed oficjalna prezentacją samochodu w Polsce – koncentrował się na konkursie internetowym, w którym do wygrania było roczne użytkowanie nowego modelu serii 3 oraz szereg atrakcyjnych nagród dodatkowych. Działania prowadzone były poprzez spot w kanałach tematycznych TVN (TVN24 i Turbo), direct mailing oraz kampanię internetową w sekcji motoryzacyjnej portalu Onet (banery oraz mailingi). Już w efekcie tego etapu kampanii zanotowano ponad 300 tysięcy wizyt na stronie BMW, stworzono bazę danych potencjalnych nabywców samochodów marki BMW oraz znacznie powiększono liczbę subskrybentów informacji z serwisu.

Jedna osoba wygrała BMW na rok, 20 osób odtwarzacze iPod lub aparaty cyfrowe HP, a ponad tysiąc odbyło jazdy próbne nowym modelem. Drugi etap kampanii wykorzystywał szersze spektrum mediów – telewizję, prasę, outdoor, direct mailing, działania Call Center oraz kampanię online. W Internecie wykorzystaliśmy szereg witryn motoryzacyjnych, jak i ogólnotematycznych publikując na nich odpowiednio dobrane pod kątem swej efektywności formy reklamowe. Posłużyliśmy się również innowacyjną formą reklamy opartej na technologii dHTML, która pojawiła się na stronie głównej WP oraz w vortalu Bankier.pl. Jej działanie polegało na podmianie wszystkich występujących na stronie liter „e” na cyfrę „3” (adekwatnie do symbolu serii promowanego modelu). Najechanie kursorem na „3” wywoływało miniaturowy baner, którego kliknięcie przekierowywało do serwisu internetowego BMW i online’owej prezentacji multimedialnej „trójki”.

Przeprowadzona kampania stanowi modelowy przykład synergii pomiędzy różnymi kanałami dotarcia do Klienta oraz wykorzystania w tym celu Internetu. Jest również wzorem sprawnej współpracy wyspecjalizowanych podmiotów obsługujących działania marketingowe Klienta (agencji Brain odpowiedzialnej za kreację adaptowaną z kampanii niemieckiej agencji Jung von Matt, domu mediowego Media Direction OMD odpowiedzialnego za planowanie i zakup mediów oraz Engine, która zajęła się komunikacją online). Nad przebiegiem kampanii internetowej czuwał dedykowany zespół mediowy Engine, którego zadaniem była jej optymalizacja, bieżąca analiza i natychmiastowe modyfikacje zarówno mediaplanu jak i kreacji oraz form w zależności od osiąganych wyników. Wynikiem takiej obsługi osiągnięto bardzo wysokie wskaźniki CTR oraz zoptymalizowano koszt dotarcia do odbiorcy.